Auteurs Centres de recherche Disciplines et Collections Projets
Français English
 
 

An alternative to the mainstream: the coverage of the 1972 U.S. presidential campaign in the magazine Rolling Stone

 

Notice

Type:   Article
 
Titre:   An alternative to the mainstream: the coverage of the 1972 U.S. presidential campaign in the magazine Rolling Stone
 
Auteur(s):   Sidorova, Elena (PhD) - Centre de recherches internationales (Auteur)
 
In:   Revue Interdisciplinaire de Travaux sur les Amériques (RITA)
 
Date de publication:   2018-11
 
Numéro:   11 (juillet 2018)
 
Pages:   en ligne-  p.
 
ISSN:   21026424
 
Mots-clés:   [en] Rolling Stone, U.S. presidential election, the 1972 campaign, gonzo journalism, politics and entertainment
 
Résumé:   [en] The paper analyzes the coverage of the 1972 U.S. presidential campaign in the magazine Rolling Stone. It explores the positioning of the magazine on the alternative-mainstream media spectrum, as well as in the realm of the counter and popular culture. The paper argues that Rolling Stone’s coverage of the 1972 campaign served as an alternative to the mainstream offerings of the era both content-wise and form-wise. It concludes that Rolling Stone’s pivotal decision to get involved into covering political issues back in the 1970s reflects a growing rapprochement between the entertainment industry and politics in the United States.

[fr] Une alternative au mainstream: la campagne présidentielle de 1972 dans la revue Rolling Stone
Cet article porte sur la couverture de la campagne présidentielle américaine de 1972 dans la revue Rolling Stone. Il analyse le positionnement de la revue sur le spectre des médias traditionnels et « alternatifs », ainsi que dans le domaine de la contre-culture et de la culture populaire. L'article montre que la couverture de la campagne présidentielle de 1972 par Rolling Stone a servi comme alternative aux offres traditionnelles de l'époque, à la fois du point de vue de la forme et du contenu. Il conclut que la décision de Rolling Stone de s'engager dans la couverture des problèmes politiques dans les années 1970 reflète un rapprochement croissant entre l'industrie du divertissement et les élections présidentielles aux États-Unis.
 
 

Fichiers

 

Résolveur de liens